Княгининівський ліцей – учасник норвезької програми «Демократична школа»

16 березня в Княгининівському ліцеї відбулася офіційна презентація програми «Демократична школа» для широкого кола – усіх зацікавлених учасників освітнього процесу – учителів, вихователів, учнів, батьків, громади. Представили програму тренери – Андрій Мельник, учитель історії Луцької гімназії № 21 ім. Михайла Кравчука, та Ірина Полєтуха, куратор Луцького молодіжного центру, департаменту сімʼї, молоді та спорту Луцької міської ради.

 

 

Опісля презентації-квізу ініціативна група ліцею працювала із тренерами над розумінням поняття «демократична школа», розрізненням трьох сфер демократичної діяльності школи (демократичне середовище, врядування; освіта для демократичного громадянства і освіта з прав людини (ОДГ/ОПЛ); співпраця з громадою). Зокрема, в дещо ігровій формі кожен учасник, отримавши капелюх-невидимку, оцінив теперішню ситуацію школи і зазирнув на кілька років уперед, щоб спрогнозувати демократичні зміни. Приємно, що активну участь брали учні. Вони озвучували найреальніші пропозиції змін, наприклад: створення відпочинкових зон для учнів; залучення волонтерів – носіїв іноземних мов – до освітнього процесу; практична профорієнтація; неформальне проведення Дня знань і Останнього дзвоника; більше часу для саморозвитку вчителя; пʼятиденне навчання і багато іншого. Звісно, попереду нелегкий довгий шлях до впровадження ідей.

 

Під час наступних тренінгів (вони відбудуться вже за місяць) шкільна команда попрацює з інструментом демократичного розвитку, визначиться зі сферами, у котрих бажатиме змін, і складе план дій. Як зазначають тренери Ірина Полєтуха й Андрій Мельник, якихось конкретних рецептів вони не можуть нам запропонувати, адже ми самі повинні обʼєктивно оцінити свою школу і вибрати свій шлях реалізації дій. Упродовж усієї програми (а це півтора року) нам будуть надавати лише навчальний супровід, бо ж ніхто за нас робити нічого не буде.

 

Нагадаємо, що демократична школа – це не ідеальна школа, а це процес взаємодії, мирного співіснування учителів, учнів, батьків і громади, виховання людських цінностей, активної життєвої та суспільної позиції, дотримання встановлених правил, знання прав і виконання своїх обовʼязків.